Saturday, February 6, 2010

tabahlah at...

kebenaran memang menyakitkan..ntah knapa aku sedih bila sering diragui..it just simple..nobody have right 4 a trust...umm tp bila org wat keputusan without know the truth aku rs it's unfair..

tabahlah at..seandainya ini ujian buatmu..ketahuilah masih byk org lain yg diberi ujian..ini kemampuan mu..redhalah dgn apa yg terjadi..pasti hikmah yg baik di sebaliknya..mungkin bnar kata seorg sahabat, bila kamu jauh dari Nya, Dia berikan kesedihan dihati mu..kerana kesedihan lah yang membawa kamu dekat dengannya..Aminn..harap2 aku akn diberi ketabahan dan semakin dekat dgn Mu YA ROOBBI..

kematangan bkn sesuatu yg boleh dijual beli..aku sering takut dianggap tua kerana berfikiran terlalu drastik..namun aku bersyukur kerana dia memberi aku satu nikmat yg amat berharga..org mungkin menganggap aku sinis atau sengaja menjatuhkan mereka..namun sebenarnya aku cuba bersikap jujur..salahkah aku berlaku jujur??manusia sering kali lalai bila diberi pujian..amek masa dan telan lah kepahitan kritikan nescaya kau akan lebih kuat dan tabah...aku bkn sesiapa namun cuma seorang hamba yang mencari jalan pulang yg diredhai oleh Tuannya..moga aku terus tabah..

"xhidup dek puji, xmati dek keji" sering aku teringat bait ini..namun xsemua yg mampu menerima kejian walaupun sebenarnya ianya fakta..anda sering mahu dipuji sedangkan anda xlayak untuk itu..Dia lah yang pling berhak..sesungguhnya kita hanyalah hamba sahaya yg diberi kepercayaan untuk mentadbir bumi..jadi kenapa kita meminta pujian...

kadang2 hati tertanya2 kenapa aku diberi ujian sebegini..ingatlah masih ramai yg diuji..dan jika nk bandingkan..ini cumalah ujian yg kecil..harap aku mampu atasi semua ini..doa kan aku agar sentiasa berada di jalan yg lurus..kerana kebanaran akan muncul 1 ketika nanti..bersabarlah sayang..
MOGA HATI INI TERUS TABAH MENGHADAPI...
TANAHLAH HATI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive