Wednesday, February 3, 2010

suatu ketika dulu!!

dah nak dekat setahun aku kat bumi melaka.. dugaan tetap mendatang.. orang disekeliling slalu berbisik, katanya ALLAH s.w.t xkan menguji kita melebihi kemampuan kita... benarkah kita layak dan cukup kuat nerhadapan dgn ujian itu.. ALLAHUALAM.. sesungguhnya Dia lebih tahu ttg semua perkara,,

pejam celik(2x), aku da bertambah umur, dan sepatutnya aku da matang n tahu apa yg ingin dilakukan dalam hidup..alhamdulillah,aku bersyukur sgt krna pada detik ini aku dah tau agama yg plg baik dan aku punya ramai teman yg akan mengingatkan aku apabila langkah di atur terpesong.. namun aku juga sentiasa mahu bermunasabah diri..
semakin aku berfikir, semakin aku takut.. takut sekiranya aku bkn hamba yang terbaik..namun aku akan terus berusaha untuk tetap berada di jalan mu Ya ROBBI..(doakan aku k)

bercakap pasal kawan2 aku terkenang seorg hamba Allah ni, yg pernah bergelar teman ku di satu ketika dulu.. ntah la apa sebab utama tapi kami da jauh.. msing2 mengatur haluan tersendiri.. umm aku xsgka suma ni terjdi,yerlah sapa yg xsyg kawan kan...

bila duduk sorg2 terkenang knangan..walaupun xbyk tapi cukup membuat hati sayu...agak sedih kerana dia sebenarnya xtahu kebenaran..tp so far aku rs biarlah kitaorg jauh.. ader hikmah di sebalik semua ni.. aku percaya 1 hari nnt kebenaran akan terbongkar..biar masa menentukan..

sekarang ni hati berdebar2 menunggu result pada ptg hari..umm insyaallah akan ader kesudahan yg baik..harap Dia membantu..SEsengguhnya semua ini adalah MIliknya dan hy Dia berhak ke atas semua yg aku miliki...Ya Robbi andai kejayaan menjadi genggaman maka kau jadikan lah ia semangat untuk terus maju dan rajin namun andai kegagalan yg dikau berikan maka kau tabahkan lah hati...semoga suatu hari nnt kau akan buahkan Kajayaan buat kami..nmun kau berilah kerajinan dan ilmu pengetahuan buat kami agar terus berusaha memajukan diri...amin....

doakan kalian mendapat keberkatan dari NYa dan sentiasa dlm limpah kasih sayang Nya...amin!!

No comments:

Post a Comment

Blog Archive